HALLINTO

Puheenjohtaja johtaa yhdessä hallituksen kanssa ao:n toimintaa. Hallitukseen kuuluu puheenjohtajan lisäksi 5 varsinaista jäsentä ja 6 varajäsentä. Varajäsenet eivät ole henkilökohtaisia varajäseniä. Kokouksiin voivat osallistua sekä varsinaiset että varajäsenet, näin tiedoitus asioista välittyy laajemmin heti kokouksen jälkeen. Kesä-, heinä- ja elokuussa ei kokouksia pidetä, ellei edunvalvonta sitä vaadi. Hallitus valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan.

KOKOUSTOIMINTA

Ammattiosasto kokoontuu sääntöjen määräämiin syys- ja kevätkokouksiin sekä tarvittaviin ylimääräisiin kokouksiin.

PALKKIOT

Palkattomalla virkavapaalla tai vapaapäivänä liiton järjestämiin ay-kokouksiin osallistuvalle korvataan päiväraha tapauskohtaisesti. Ao:n järjestämiin kokopäiväisiin koulutuksiin osallistuville korvataan ateriakulut täysimääräisinä sekä matkustuskulut halvinta matkustustapaa käyttäen, ao:n varallisuudesta riippuen maksetaan päiväraha tapauskohtaisesti. Liiton järjestämiin koulutuksiin osallistuvalle matkat ja ateriat korvaa liitto, tarpeen mukaan kyseiset kustannukset maksetaan ao:n varoista. Ammattiosaston varallisuudesta riippuen maksetaan luottamusmieskoulutuksiin osallistuville puolipäiväraha.

Ao:n puheenjohtajalle, sihteerille ja taloudenhoitajalle korvataan puhelin-ym. maksujen hyvitystä 70,00 euron suuruinen kulukorvaus vuodessa sekä jäsenrekisterihoitajalle 30,00 euron suuruinen kulukorvaus. Suuremmat korvaukset maksetaan hakemusten perusteella. Hallituksen kokouksiin osallistuvalle korvataan polttoainekuluja 10 km/suunta ylittävältä matkalta. Hallitukselle tarjotaan yksi ateria vuoden lopussa pidettävässä kokouksessa tai muistetaan hallitusta muuten.

EDUNVALVONTA

Ammattiosasto pyrkii pitämään yhteyttä lähimpiin esimiehiin ja päättäjiin. Ammattiosasto on tarvittaessa yhteydessä liittoon. Ammattiosastomme puuttuu työpaikoilla mahdollisesti ilmeneviin epäkohtiin, esim. tehtäväalueiden rajaamiset, täydennyskoulutusmahdollisuudet, henkilöstösuunnitelmat (riittävä henkilöstömäärä), määräaikaisuudet, virka/toimintamuutokset, harmaa ylityö. Paikallisneuvotteluja käydään tarpeen mukaan.

KOULUTUSTOIMINTA

Jäsenet voivat osallistua liiton ja ammattiosaston järjestämiin koulutuksiin ja jäseniltoihin. Mahdollisimman monen toivotaan aktiivisesti osallistuvan, niin saadaan uutta tietoa ja lisää innostusta ammattiosaston toimintaan. Superin opintopäiville kustannetaan yksi tai useampi jäsen.

TIEDOTUSTOIMINTA

Kevät- ja syyskokousilmoitukset lähetetään työpaikkojen ilmoitustauluille ja paikallislehteen kaksi viikkoa ennen kokousta. Ammattiosaston sisäiseen tiedottamiseen osallistuvat kaikki hallituksen jäsenet (ilmoitustaulut/puhelin). Ulkoinen tiedottaminen tapahtuu lähinnä Oriveden Sanomien palstoilla. Hallituksen kokouspöytäkirjat laitetaan hallituksen jäsenille sähköisesti.

OPISKELIJATOIMINTA

Jäsenhankinta jatkuu edelleen. Ammattiosastomme pyrkii tuomaan esille Superin toimintaa sekä saamaan mahdollisimman paljon lähihoitajaopiskelijoita jäseniksi. Myönteistä kuvaa Superilaisuudesta luomme ohjaamalla työharjoittelussa olevia opiskelijoita ammattitaitoisesti.

VIRKISTYS- JA VAPAA-AIKATOIMINTA

Järjestämme virkistys- ja vapaa-aikatoimintaa, johon kaikilla ammattiosastomme jäsenillä on mahdollisuus osallistua. Jäsenistön toivomukset otamme huomioon suunittelussa.