TOIMINTASUUNNITELMA 2017

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer

Oriveden seudun ammattiosasto 630 ry

HALLITUSTOIMINTA

Hallitus kokoontuu kerran kuukaudessa, joka kuun toinen torstai. Kesä, -heinä, - ja elokuun hallitus on kesälomalla, tällöin hallitus kokoontuu vain tarvittaessa. Kokouspaikkaa vaihdellaan ja paikka sovitaan aina edellisessä kokouksessa. Hallituksen kokoukseen kutsutaan aina sekä varsinaiset että varajäsenet.

AMMATTIOSASTON KOKOUSTOIMINTA

Ammattiosasto järjestää sääntömääräiset syys- ja kevätkokoukset sekä tarvittaessa jäsenistö kutsutaan koolle ylimääräiseen kokoukseen. Kokouskutsut löytyvät liiton jäsenlehdestä, ammattiosaston nettisivuilta, facebookista, paikallislehdestä sekä työpaikkojen ilmoitustauluilta.

TALOUDELLINEN TOIMINTA

Ammattiosaston toimintaa rahoitetaan jäsenmaksupalautuksilla. Lisäksi käytetään liiton tarjoama korvaus nuoriso- ja opiskelijatoimintaan. Tarvittaessa lisätuloja kerätään järjestämällä esimerkiksi arpajaiset.

EDUNVALVONTA

Ammattiosasto puuttuu yhdessä liiton sekä luottamus- tai pääluottamusmiehen kanssa mahdollisesti ilmeneviin epäkohtiin. Lisäksi ammattiosasto ottaa toiminnassaan huomioon muun muassa Soten tuomat muutokset. Alkuvuodesta järjestetään paikallisen vaikuttamisen teemapäivä ja jäsenilta yhteistyössä liiton edustajien kanssa.

KOULUTUSTOIMINTA

Tampereella järjestettäville lähihoitajapäiville ammattiosasto kustantaa 2 jäsentä yhdeksi päiväksi. Ammattiosasto järjestää koulutusiltapäivän autonomisesta ja ergonomisesta työsuunnittelusta.

TIEDOTUSTOIMINTA

Ammattiosasto tiedottaa aktiivisesti tapahtumista sekä ajankohtaisista asioista työpaikkojen ilmoitustauluilla, ammattiosaston nettisivuilla sekä facebookissa.

OPISKELIJA- JA NUORISOTOIMINTA

Ammattiosasto järjestää paikallisille opiskelijoille ja nuorille tapahtuman yhteistyössä liiton opiskelijavastaavan kanssa. Tapahtumaa suunniteltaessa ammattiosasto ottaa huomioon jäsenistön toiveet. Tapahtuma on myös mahdollista toteuttaa yhdessä toisen ammattiosaston kanssa. Ammattiosasto aktivoi myös Orivedellä alkavan lähihoitaja-koulutuksen opiskelijoita mukaan ammattiosaston toimintaan. Hankitaan Orivedelle oma SuPer-opo.

YHTEISÖTOIMINTA

Jäsenistön kanssa osallistutaan Orivedellä järjestettävään Siitaman sikamaratoniin Heinäkuussa 2017. Vuoden 2017 aikana järjestetään retki jäsenistön toiveiden mukaan. Oriveden uimahallin lippualennus on käytettävissä vuoden 2017 ajan, jonka jälkeen tilalle kehitetään jonkinlaista ryhmätoimintaa jäsenistön toiveita kuunnellen.

JÄSENHANKINTA

Ammattiosaston jäsenet mainostavat liittoa sekä ammattiosaston toimintaa työpaikoilla. Jäsenistö kannustaa myös opiskelijoita liittymään opiskelijajäseniksi.

KULUKORVAUKSET, PALKKIOT

Ammattiosasto kustantaa hallituksen kokouksiin ja Tampereella järjestettäviin jäseniltoihin osallistuville kilometrikorvauksia 10 km ylittävältä matkalta/suunta valtakunnallisen korvauksen mukaisesti 0,43€/km. Lisäksi maksetaan kulukorvauksia kuittia tai tositetta vastaan posti, - toimisto, - tai muista ammattiosastoa koskevista kuluista. Hallituksen jäsenille, taloudenhoitajalle ja luottamusmiehelle kustannetaan vuoden viimeisessä kokouksessa ruokailu palkkiona tehdystä työstä.

SOSIAALINEN- JA SUHDETOIMINTA

Ammattiosasto pitää yhteyttä päättäjiin ja työnantajiin. Esimerkiksi päättäjiä kutsutaan vierailulle ammattiosaston kokouksiin tai jäseniltaan. Ammattiosasto vierailee päättäjien ja työnantajien luona tai on heihin yhteydessä muuta kautta. Lisäksi ammattiosasto pitää yhteyttä säännöllisesti myös muihin yhteistyökumppaneihin. Ammattiosasto muistaa kaikkia 50- ja 60 vuotta täyttäviä jäseniään lahjakortilla. Edesmenneitä jäseniä muistetaan suruadressilla.